런던과 서울을 기반으로 활동하는 고져스 폴은 학문적인 관심과 역사적 지식, 개인적 경험과 예술적 영감을 통해 독특한 형태로 작업을 하는 화가이다. 그는 고대사에서 현대사, 특히 전쟁사에 대한 강박적인 관심을 가지며, 이는 그의 작품에 직간접적으로 반영된다. 그림 표면의 Grid 시스템 속 절제와 통제가 되어있는 기하학적 형태, 각각의 직사각형이나 정사각형 패널의 모형들은 전투 진형 배치와 이들의 변형을 지속적으로 연구하는 결과이다. 사각 블록들의 지속적인 형태의 결합과 해체의 반복을 통해 그는 인간본성의 불가피함과 필연적인 행동들, 그리고 회화의 취약성을 탐구한다. 위에 탐구에 따라 그의 작품은 주됨과 부차적, 강함과 미약함 그리고 동적 및 정적인 특성들에 대한 탐구를 보여주고 이 또한 자연의 필연적인 현상이라는 결론을 관객들에게 간접적으로 제시해 준다. 그의 나무에 대한 고집, 그러므로 따라오는 노동집약적인 Grid를 나무 판에 새기는 행위는 인간의 필연적이고 불가피한 행동들에 대한 은유로 작용한다.
Gorgeous Paul is a London/Seoul-based painter who draws his inspiration from the depths of his historical knowledge, personal experience, and, of course, artistic practice. His obsessive interest in ancient to modern history, especially the history of war, feeds into his practice both sublimely and directly. The regulated geometric forms on the pictorial surface and the display of each rectangle or square wooden panel are strongly influenced by studying battle formations and their changes as they manoeuvre one another. This, in fact, brings the discussion of the inevitability of human nature as the artist sees the coexistence of ‘dominant’ and ‘subordinate’ features to be an inescapable element of our nature. His ongoing Composition series are consecutive and thorough studies in conflict of dominant and subordinate elements within the pictorial surface as he carries out physically intensive action of scoring the grids onto each panel, therefore clearly visualizing these constant struggles. The artist himself sees this action as inevitable and how dominant and subordinate features constantly mingle, repel, or even devour each other delivers how vulnerable the painting is and how he is, therefore we all are. Academic interest, especially in the historical and practical usage of grids drives him forward to challenge these big themes and within the process, he constantly meditates on how he sees the world and himself.